Marketing

Tips om om te gaan met negatieve reviews

Positieve reviews belonen is niet de beste manier om tegen negatieve reviews in te gaan. 7 tips over hoe het wel moet.

Dat schrijft Bas van den Beld, social marketing ambassador van de DDMA. Hij doet dit naar aanleiding van de actie van bar-restaurant MANNA in Nijmegen. Die vroeg studenten om positieve recensies te schrijven in ruil voor flessen rosé.

Devaluatie
"Een leuk initiatief, maar MANNA slaat de plank op het gebied van social hier volledig mis", aldus Van den Beld. "Hoewel het een begrijpelijke reactie is, anonieme recensies zijn immers vervelend, denk ik niet dat dit de beste manier is om er op te reageren."

"Het devalueert de waarde van de aanbeveling enorm. Er worden weliswaar positieve recensies geplaatst, maar die zijn niets waard omdat mensen weten dat het om betaalde recensies gaat. Het beoogde effect wordt er daarom denk ik niet mee gehaald."

Oplossing
Wat wel werkt volgens Van den Beld is om te proberen de negatieve gevoelens om te zetten in positieve, te beschrijven hoe de issue wordt opgelost en waarom toekomstige gasten het probleem níet zullen hebben.

Hij geeft daarbij zeven concrete tips. Lees ze hier.

Bron: DDMA.

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.