Meetingplanners hebben een top tien van wat zij het liefste zien als ze een vergaderarrangement boeken.
Dat blijkt uit de rondetafelsessies van de International Association of Conference Centers (IACC), gericht op het verkrijgen van directe feedback van gebruikers over conferentiecentra en aangeboden diensten.
Uitbouwen
"Het primaire doel van dit project was het versterken en uitbouwen van het vergaderconcept waarmee de IACC-leden zich onderscheiden van traditionele hotels en accommodaties", licht IACC-president Tom Cappucci toe.
"De focus lag op wat belangrijk was voor onze klanten als het aankomt op het bieden van een uitzonderlijk meetingklimaat."
Top tien
De top tien van belangrijkste onderdelen van een ideaal vergaderarrangement is als volgt samengesteld:
1. Op maat maken van menu's (onder andere inspelen op dieetwensen).
2. Vrije zichtlijnen in de vergaderruimten (geen pilaren).
3. Minimaal één gratis high-speedinternetaansluiting.
4. Gekwalificeerde AV- en IT-technici aanwezig op de locatie.
5. Draadloos en snel internet op de hotelkamers.
6. Goede akoestische wanden om afleiding door geluiden van buitenaf tegen te gaan.
7. Tenminste één beamer.
8. Eén aanspreekpunt (bijvoorbeeld een conferencemanager).
9. Een eenvoudig te lezen factuur van één pagina.
10. Individueel regelbare airco/klimaatregeling in de meetingrooms.
Toekomst
Volgens Eric Whitson, director of Sales & Marketing van The National Conference Center in Leesburg in de Verengide staten 'wordt deze belangrijke informatie meegenomen om als basis te dienen voor toekomstige rondetafelsessies."
"Hiermee kunnen aangesloten IACC-accommodaties directe feeling houden met de trends en veranderende prioriteiten van klanten. Daarmee kunnen we onze leden helpen koplopers te blijven en de verwachtingen van de congresmarkt te overtreffen."
Bron: Congreswereld.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

