Marketing

Verhage terughoudend met term fastfood

De fastfoodformule Verhage - 'nog geen fastservice' - is steeds terughoudender met de koppeling van de term fastfood aan haar naam.

"We hebben al jaren aandacht voor gezonde en verantwoorde initiatieven", zegt directeur Tom Bijl in een interview met het vakblad Out.of.Home Shops. "Sinds de start frituren wij al met verantwoorde frituurolie. Bovendien zijn onze sauzen minder vet en serveren we altijd verse salades bij de gerechten."

Ketens
Toch hanteert Verhage als één van de weinige ketens nog de term fastfood. Volgens Bijl is men hier echter terughoudend in geworden. "De term heeft voor sommige een wat negatieve lading, het wordt geassocieerd met ongezond. In gebieden waar onze naamsbekendheid groot is, communiceren wij daarom alleen Verhage.

"Echter als wij een wat minder bekend gebied aanboren, neem destijds Amersfoort, dan zullen wij wel de volledige naam – Verhage fast food - op de gevel schroeven. Dit omdat iedereen dan feilloos weet wat er te verkrijgen is."

Fastservice
Het is volgens Bijl geen optie om (al) de term fastservice te hanteren. "Dat zegt niemand wat, dat moet eerst beter ingeburgerd zijn voor wij het gaan gebruiken."

Bron: LevensmiddelenKrant.


---

Nieuwsbrief Horeca Entree.
Twitter-account
Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.