Hilton Hotels & Resorts (voorheen Hilton Hotels), het vlaggenschip van Hilton Worldwide, introduceert een nieuw(e) merknaam en logo.
De verandering van het logo is een voortzetting van een verbeterde strategie voor recreatiemarketing. Er zijn momenteel meer dan zeventig resorts in 25 landen over de hele wereld die onder de merknaam Hilton vallen.
Bovendien heeft Hilton Hotels & Resorts momenteel meer dan elf resorts in de pijplijn op verschillende locaties, van Argentinië tot Ras Al Khaimah in de Verenigde Arabische Emiraten en Hangzhou in China.
Kenmerken
Enkele kenmerken van het nieuwe ontwerp zijn: toevoeging van 'Hotels & Resorts' om een duidelijk onderscheid te maken tussen Hilton Worldwide, de onderneming en de merknaam Hilton Hotels & Resorts; een blauwe kleur voor het logo; gebruik van een nieuw lettertype, genaamd 'Hilton', dat speciaal voor het merk is ontworpen; een kleinere cartouche dat een moderne uitstraling heeft en de naam Hilton sterker accentueert.
Het vernieuwde logo van Hilton Hotels & Resorts zal in eerste instantie gebruikt worden in merkactiviteiten en communicaties en zal in 2011 op vestigingsniveau geïntroduceerd worden. De logo’s en beelden van Hilton Worldwide zullen onveranderd blijven.
Sterke band
"Generaties wereldreizigers hebben een sterke band met onze merkidentiteit", aldus Dave Horton, Global Head, Hilton Hotels & Resorts. "Onze naam en ons merk zijn zowel herkenbaar als ongelooflijk krachtig."
"Deze ontwikkeling weerspiegelt zich in de moderne stijl en in de resorts van wereldklasse die ons merk vandaag de dag definiëren."
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

