Accor Hotels is dit jaar met 8 plaatsen gestegen naar plek 14 in de lijst van de 24 beste werkgevers van 2011.
Dat blijkt uit het rapport van Great Place to Work 2011, dat maandag 11 april tijdens een galabijeenkomst in Restaurant Stork in Amsterdam werd gepresenteerd. In totaal werden 100 bedrijven onderzocht, waarvan Accor de enige vertegenwoordiger uit de hospitalitysector is.
83 procent van de medewerkers geeft aan Accor Hotels een goede werkgever te vinden. Hiermee is het aantal tevreden medewerkers ten opzichte van 2008 gestegen met 9 procent.
Trots
Ruim 1.200 medewerkers van Accor Hotels Nederland vulden anoniem de vragenlijst in. De hotelgroep scoorde het hoogst op de onderdelen 'trots' (81 procent) en 'kameraadschap' (79 procent). In 2008 was dit respectievelijk 77 en 76 procent.
Zo gaven medewerkers aan met trots aan anderen te vertellen dat ze bij Accor Hotels werken, merken ze dat hun eigen bijdrage van groot belang is en omschrijven zij de werkomgeving als vriendelijk en leuk.
Werksfeer
Accor-medewerkers zijn met name erg te spreken over de werksfeer en de professionaliteit van de organisatie. De (internationale) doorgroei- en persoonlijke ontwikkelingsmogelijkheden zijn volgens medewerkers de voornaamste factoren die Accor Hotels Nederland tot een aantrekkelijke werkgever maken.
Reacties
Een paar reacties van medewerkers geven weer waarom zij het werken bij Accor Hotels zo waarderen. "Er wordt echt naar je geluisterd en ik krijg de ruimte en het vertrouwen om mijn werk goed uit te voeren", zegt er één. Een ander: "Het is een bedrijf dat zich verdiept in al zijn medewerkers. Al bij mijn eerste dag werd ik warm en vol enthousiasme ontvangen en kreeg ik alle informatie die ik nodig had."
Een derde reactie: "Doordat Accor werk biedt in hotels uit verschillende segmenten, krijg je bij Accor echt de mogelijkheid de juiste werkplek te vinden die past bij je interesse, niveau en karakter."
Geen eindpunt
Caro van Eekelen, algemeen directeur van Accor Hotels Nederland: "In het onderzoek staat de mening van onze medewerkers centraal. Juist daarom zijn wij trots dat uit de resultaten blijkt dat onze medewerkers Accor of hun hotel als een great place to work ervaren. We zien op alle onderdelen groei ten opzichte van 2008."
"Bovendien laten de resultaten zien waar het werkgeverschap van Accor Hotels Nederland aanscherping nodig heeft om ons te meten met andere grote hospitality-ondernemingen. Voor ons zijn de resultaten daarom zeker geen eindpunt en doen we er alles aan om nog verder te groeien."
---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

