Antonio van den Hengel, eigenaar van Eetcafé Centraal in Soest, is gekozen tot HorecaHeld van de maand oktober.
Hij is daarmee de winnaar van de eerste voorronde in de verkiezing HorecaHeld 2010. Daarvoor kreeg Van den Hengel de de meeste stemmen van de bezoekers op de website www.horecahelden.nl. Van den Hengel gaat nu door naar de finale op de Horecava, waar de HorecaHeld 2010 wordt gehuldigd.
De andere genomineerden van de maand oktober waren Peter Bruins, maître bij restaurant De Bokkedoorns in Overveen, en Han van den Heuvel, hostelmanager bij Stayokay in Arnhem.
Nieuwe stemronde
Voor de maand november kan weer op een nieuwe HorecaHeld gestemd worden. Alle stemmers maken kans op een vipdiner voor twee. In december volgt de derde en laatste stemronde. De genomineerden van november zijn de volgende drie.
Kees Teer
Kees Teer, general manager van Dorint Hotel Amsterdam Airport. Uit de nominatie: "Kees Teer is betrokken bij zijn medewerkers: hij motiveert ze en is gedreven en geïnteresseerd. Hij is een bron van inspiratie, altijd op de hoogte van de nieuwste trends en nooit verlegen om een praatje."
Chantal Frensch
Chantal Frensch, unitleider Shakie's Utrecht Centraal. Uit de nominatie: "Chantal Frensch doet haar werk met passie en liefde, dat voel je aan de manier waarop ze coacht en motiveert. Ze weet mensen te stimuleren en dankzij haar ben ik doorgegroeid tot unitleider."
Piet de Jongh
Piet de Jongh, eigenaar van biercafé, restaurant en brouwerij De Beyerd in Breda. Uit de nominatie: "Piet de Jongh heeft met zijn zoons de afgelopen decennia vele leerlingen enthousiast gemaakt voor het vak. Ze zien het als hun natuurlijke taak om hun kennis en passie voor het café over te dragen. Deze grondlegger van de Alliantie van BierTapperijen en mede-initiatiefnemer van de wedstrijd Kastelein van de Toekomst zet zich met passie in voor het vak."
Campagne
De verkiezing van de HorecaHeld 2010 is onderdeel van de campagne HorecaHelden. Die is bedoeld om de branche te helpen vakbekwaam personeel te vinden, te binden en te blijven boeien. Belangrijk is dat ondernemers zich bewust worden van hun invloed op personeelsbeleid.
De campagne benadrukt dit door helden te benoemen: mensen die het verschil maken binnen het bedrijf en de branche. De campagne wordt uitgevoerd door SVH in opdracht van de werkgevers- en werknemersorganisaties in de horeca.
Ook onze horecanieuwsbrief ontvangen? Klik hier.

