Personeel

HorecaSterren moet jongeren enthousiasmeren

Het nieuwe, online portaal HorecaSterren informeert jongeren over een horecaloopbaan én helpt voorlichting te geven.

HorecaSterrren is een initiatief van SVH. Jongeren worden via deze website geïnformeerd over een (mogelijke) toekomst in de horeca. Tegelijkertijd kunnen decanen en docenten voorlichtingsactiviteiten bekijken en boeken voor op school.

SVH-directeur Bob Schut: "Het is belangrijk jongeren overtuigd te laten kiezen voor de horeca en dat is waar deze website op inspeelt. Hiermee levert SVH een bijdrage aan een bewuste instroom van leerlingen in de horeca."

Beleving
Op de website staan beleving en actualiteit centraal. Zo kunnen jongeren kennismaken met de veelzijdigheid van de branche door middel van ruim 20 beroepenfilmpjes. Hierin vertellen vakmensen met de meest uiteenlopende functies over hun werk bij horecabedrijven zoals Ron Blaauw Amsterdam, het College Hotel, Vapiano, Koetjes en Kalfjes en Hollywood Music Hall. 

Daarnaast biedt HorecaSterren verschillende testen zoals een horecagame en -typetest. Ook heeft het een zoekmachine met alle horecascholen waaraan een agenda is gekoppeld met de open dagen.

Campagne
De website maakt deel uit van de instroomcampagne 'Word jij de volgende Horecaster?', die SVH voert in opdracht van sociale partners in de horeca. De campagne moet jongeren enthousiasmeren om een bewuste keuze te maken voor het vakgebied horeca.

Doel is om jongeren een juiste beleving van horecabedrijven- en functies te geven, zodat zij overtuigd kunnen kiezen voor een opleiding en beroep in de horeca. 

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.