Scandic, Best Western, Park Inn en Holiday Inn worden geroemd om hun gastvrijheid in het segment 'mid-scale full service'.
Dat blijkt uit het jaarlijkse, Europese gasttevredenheidsonderzoek in de hotelbranche van J.D. Power and Associates. Alle vier de ketens zijn in schaal vijf geplaatst, met minieme puntenverschillen.
Scandic krijgt 756 punten, Best Western en Park Inn 754 en Holidayy Inn 753.
Punten
In schaal vier staan Express by Holicay Inn (752 punten), Clarion (750 punten) en Ramada Hotels (748 punten). In schaal drie staan Barcelo Hotels & Resorts (744 punten) en Sol Hotels (736 punten). In schaal twee staan Ibis Hotels (730 punten) en Campanile Hotel (720 punten).
Het gemiddelde is 743 punten en plaatsing in schaal drie.
Het onderzoek
Het jaarlijkse Europese gasttevredenheidsonderzoek analyseert de algehele gasttevredenheid op zeven gebieden: hotelkamer, kosten en toeslagen, hotelfaciliteiten, in- en uitchecken, eten en drinken, hotelservice en reservingen.
Er zijn 36 hotelmerken uit vier schalen geëvalueerd; ‘upper upscale’, ‘upscale’ (winnaar: Mövenpick), ‘mid-scale full service’ en ‘economy’.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.
Facebook-account Horeca Entree.

