Personeel

McDonald's-franchisenemer weer geëerd

Richard Baron, franchisenemer van het McDonald’s-restaurant Hilversum, is tweede geworden bij de Div GoodPracticePrijs 2010.

Vorig jaar won Baron de eerste prijs. De Div GoodPracticePrijs wordt jaarlijks toegekend aan een ondernemer in het midden- en kleinbedrijf (mkb) met een weldoordacht personeelsbeleid op het gebied van diversiteit.
 
Een jurylid: "Richard Baron is een werkgever die onvermoeibaar doorgaat nadat hij vorig jaar van het succes geproefd heeft. Hij gaat door op the next level met investeren in zijn personeel."

"Hij haalt het beste naar boven bij iedere persoon afzonderlijk en bereikt daar – terecht – steeds betere bedrijfsresultaten mee."

Logica

Baron: "Door bewust te werken aan diversiteit slaag ik erin mijn mensen de kansen te geven die ze verdienen. Ook zorg ik ervoor dat zij werk en privé goed kunnen combineren. Daar krijg ik dan weer een écht gemotiveerd team voor terug. En ik vind makkelijker nieuw personeel."

"Dus: werken aan diversiteit is niet alleen het juiste om te doen, maar ook gewoon zakelijke logica."
 
Compliment
Over dat hij dit jaar tweede is geworden: "Je gaat natuurlijk voor de eerste plaats, maar opnieuw zo hoog eindigen is een groot compliment. Nadat ik vorig jaar de prijs won ben ik veel in de publiciteit gekomen."

"Het heeft me veranderd van een ondernemer die werkt aan diversiteit, in een ondernemer die diversiteit verkoopt."

Vanzelfsprekend

Marjolein Reijs, director HR McDonald’s Nederland: "Diversiteit is een belangrijk en eigenlijk vanzelfsprekend element in het personeelsbeleid bij McDonald’s. Wij kijken niet naar kleur, geslacht, culturele achtergrond, geloofsovertuiging of seksuele voorkeur, maar naar wat mensen kunnen en willen."

"Veel van onze crewleden groeien uiteindelijk door naar een managementfunctie. Wij merken dat dit bijdraagt aan het succes van ons bedrijf. Richard bewijst dat als geen ander, we zijn trots op hem."
 
De prijs

De Div GoodPracticePrijs is een initiatief van het Landelijk Netwerk Diversiteitsmanagement (Div). Omdat eind 2010 het Div project na zes jaar stopt, is het de laatste keer dat de prijs wordt uitgereikt.
 

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.
Facebook-account Horeca Entree.