Personeel

Merchandise Hotel Casa 400 gebaseerd op A'dam

De kledinglijn en producten van het nieuwe Hotel Casa 400 in Amsterdam zijn ontworpen door jongeren van Pal West.

Casa 400, een hotel dat maatschappelijk verantwoord ondernemen in haar genen heeft, was gecharmeerd van de manier van werken van Pal West. De ontwerpen, de maatschappelijke betekenis en de verbindingen die Pal West legt met de samenleving en de buurt, spraken het hotel aan.

Dit leidde tot een samenwerking tussen Hotel Casa 400 en Pal West, met jongeren van Pal West, modeontwerpster Anneloes Ouwehand en ontwerpburo Studioversus.

Onderzoek
De jongeren van Pal West gingen onder leiding van de ontwerpers van start met een onderzoek: ze lieten zich inspireren door de buurt en proefden de sfeer van het hotel tijdens hun werk in het atelier, gesitueerd in het hotel zelf.

Verschillende partijen uit de buurt zoals 'Het Geheugen van Oost' en de medewerkers van Casa 400, werden deel van het ontwerpproces. Dit resulteerde in een lijn bedrijfskleding en producten met een sociaal en vooral creatief karakter.

Bedrijfskleding
Voor de kledingontwerpen deden de jongeren uitgebreid onderzoek naar de functionaliteit en kwaliteit van bedrijfskleding. Daarbij hielden ze rekening met de behoeftes van het personeel binnen de verschillende afdelingen.

Terugkomend element in de kleding is een tweekleurige kruisjes-print die is geïnspireerd op het wapen van Amsterdam, waarbij de wisselende kleurstellingen in de print de verschillende afdelingen van Casa 400 aangeven.

Zo heeft de receptioniste een grijs jurkje met roze paarse print, de kleuren van het Casa 400-logo, en wordt voor het personeel van de afdeling food & beverage de print gebruikt in de blouse, maar dan in een blauw/paarse kleurstelling.

Merchandise

De merchandise-producten zijn ontstaan met een sterk oog op de omgeving, Amsterdam-Oost, en bestaat uit drie producten. Het 'Buurticket' is een 'do not disturb'-sign met daarin uitgelaserd een afbeelding, gebaseerd op het panorama van de kunstenaar Peter Alma in het Amstelstation.

Het ticket is tevens te gebruiken als toeristisch gidsje waarop de bezienswaardigheden in Oost zijn uitgelicht.

Warm welkom
De 'Warm Welkom'-sjaal is geïnspireerd op de ambtsketting van de burgermeester en heeft door de speciale franjes een subtiele verwijzing naar de kruisjes op het wapen van Amsterdam.

Ten slotte is voor de serie glazen 'Verhalen uit Oost' de traditionele gravuretechniek gebruikt om in woord en beeld verhalen uit Amsterdam-Oost te vertellen.
 

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.