Eventive Business Events heeft een nieuw maatwerkconcept voor personeelsevenementen in de hotelbranche.
In dit concept genaamd The Department Challenge krijgen hotelmedewerkers voor één dag een compleet andere functie. Zo wordt een housekeeper operationeel manager en de chef-kok receptionist. Dit alles gebeurt in een geheel op maat gemaakt spel waarbij de medewerkers worden opgedeeld in teams.
Elk team vormt een hotel op miniatuurformaat. De teams strijden tegen elkaar om als beste uit de bus te komen.
Karel V
Eventive ontwikkelde The Department Challenge in eerste instantie als uniek concept voor Grand Hotel Karel V in Utrecht. Deze personeelsbijeenkomst bleek een zodanig succes dat het evenementenbureau besloot het concept als maatwerkconstructie beschikbaar te maken voor alle hotels in Nederland.
"Bij veel grotere hotels bestaat de behoefte aan een personeelsevenement waarbij medewerkers en afdelingen elkaar beter leren kennen", aldus een woordvoerder. "Dit omdat ze door onregelmatige diensten elkaar niet vaak tegenkomen."
"Met The Department Challenge maken hotelmedewerkers met elkaar en elkaars werkzaamheden kennis."
Spellen
De spellen die Eventive voor The Department Challenge kan organiseren zijn legio. Van biertapwedstrijden, het receptiespel, salesacties-uitdaging, mayonaise tikken, afwaswedstrijden, turn-downservicespel tot een estafette borden lopen.
Hechter
"De dag die Eventive voor ons heeft georganiseerd heeft een grote impact gehad op onze organisatie", zegt Corine Kerkvliet van Grand Hotel Karel V. "Het besef van wat collega’s dagelijks doen en wat dat voor de gehele organisatie betekent, heeft indruk gemaakt op iedereen."
"De groep is hechter geworden en het hart voor de zaak nog groter."
---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

