Personeel

Unieke gastvrijheidscoach verhoogt service

Hotel Papendal heeft een gastvrijheidscoach aangesteld die het serviceniveau moet gaan verhogen.

Daarvoor gaat hij de medewerkers helpen op de werkvloer, in het bijzijn van gasten. Ook gaat de gastvrijheidscoach in gesprek met gasten en zijn de ervaringen te vinden op Twitter.

Met de gastvrijheidscoach lanceert Papendal een uniek concept. "Deze aanpak bestaat nog niet in de hotellerie. Niet in Nederland maar ook niet daar buiten", zegt directeur Stella van der Sluis.

De functie
De gastvrijheidscoach is Frank Kesseleer die voor deze funtie een oranje trainingsjack aantrekt met daar achterop het woord 'Gastvrijheidscoach'. Hij gaat zich overal begeven: van het restaurant naar de keuken naar de bar tot het koffieplein en de receptie.

Dit doet hij op alle momenten van de dag: van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat en alle dagen van de week.

Topsport
Hotel en Congrescentrum Papendal ontving in 2010 de Dutch Hotel Award. Directeur Stella van der Sluis: "We doen het goed, maar we vinden dat het nog beter kan. Gastvrijheid is topsport, zeker op Papendal. Gasten moeten elke dag een bijzondere ervaring hebben."

"Het winnaars-effect. Het gevoel dat je iets extra’s krijgt, zonder dat je er speciaal om vraagt. Die benadering vereist scherpte en aandacht van iedereen die hier werkt."

Niet ziek
Kesseleer: "Als winnaar moet je ook de ambitie hebben winnaar te blíjven. Dat betekent kritisch naar jezelf durven kijken. Als individuele medewerker, als team, als bedrijf. Ik zeg altijd: je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden."

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.