MVO Nederland gaat (horeca)ondernemers helpen om de mvo-prestaties goed te communiceren naar de buitenwereld.
Lobke Vlaming, hoofd Kennis en Leren bij MVO Nederland: "Met de workshop genaamd Mvo-proof willen wij ondernemers informeren over het complete pakket aan mogelijkheden en hen handvatten bieden om zelf de meest passende methode te kunnen kiezen."
"De workshop gaat over keurmerken en certificaten, maar ook over alternatieven zoals een duurzaamheidverslag of zelfverklaring." MVO Nederland maakt de verschillende mogelijkheden ook inzichtelijk middels een online tool, waarin alle methoden aan bod komen.
Stimulans
"MVO Nederland vindt het belangrijk dat ondernemers zelf een methode kiezen die bij hen past", vult algemeen directeur Willem Lageweg aan. "De huidige certificeringslag kan een enorme stimulans zijn voor ondernemers en ervoor zorgen dat mvo verder gaat dan verbetering van het bedrijfsimago."
"Maar er zijn ook kanttekeningen te plaatsen. Een certificaat kan de indruk wekken dat een bedrijf klaar is met mvo, terwijl het een continu proces is. Daarnaast stimuleert een certificaat in beperkte mate innovatie en zijn er soms aanzienlijke administratieve en financiële lasten mee gemoeid."
Praktisch
De eerstvolgende workshop mvo-proof vindt plaats op dinsdag 1 maart van twee tot vijf uur aan de Nieuwekade 9 in Utrecht. (Horeca)ondernemers kunnen zich online inschrijven. De kosten voor deelname zijn tweehonderdvijftig euro. Partners van MVO Nederland betalen tweehonderd euro.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.
Facebook-account Horeca Entree.

