De Europese hotelorganisatie Hotrec heeft een gedragscode opgesteld voor boekingssites, voor een open markt.
Dat schrijft Pretwerk. De online distributie in de hospitalitysector groeit nog steeds en hotels worden steeds afhankelijker van een beperkt aantal boekingswebsites. Hotrec spreekt van een markt die neigt naar oligopolie.
Ze doet daarom een klemmend beroep op de boekingswebsites om zich te houden aan een aantal basisspelregels.
Wilde westen
Hotrec-president Kent Nyström: "We zien steeds vaker wildwesttaferelen als het gaat om marketing via internet. De transparantie, geloofwaardigheid en het respect voor de zakenpartners zijn soms ver te zoeken."
"Hoteliers in Europa zijn bang dat ze de controle over hun prijzen, distributiekanalen en producten langzaamaan verliezen."
Regels
Om tot een beter marktevenwicht te komen, heeft Hotrec 20 regels opgesteld die een open markt moeten garanderen voor zowel boekingswebsites, hotels als gasten.
Bron: Pretwerk.
---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

