De legitimatiemaatregel voor de verkoop van alcohol en tabak zou ook in de horeca ingevoerd moeten worden.
Dat vindt vrijwel iedereen die mee heeft gedaan aan een onderzoek van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), uitgevoerd door EFMI Business School. Ook slijterijen en sportkantines zouden het in moeten voeren.
Supermarkt
Het onderzoek is gehouden omdat het een half jaar geleden is dat de legitimatiemaatregel in de supermarkt is ingevoerd. 89 procent van de ondervraagden is hier inmiddels van op de hoogte en 95 procent vindt het een goed initiatief.
Omrekenen
De kans voor een jongere op controle is inderdaad ook groter geworden. wel bleek ook uit het onderzoek dat bij de helft van de controles door cassières de omrekening van geboortedatum naar leeftijd fout ging.
Daarom zal het CBL volgend jaar fors inzetten op de verbetering hiervan.
Ook onze horecanieuwsbrief ontvangen? Klik hier.
Horeca Entree zit ook op Twitter.

